måndag 15 oktober 2012

Gratis middag

I kväll gick jag, Matilda och Johanna till den nya italienska restaurangen Papa Sisto i stan. Där åt jag mat för över 200kr och drack en urgod päroncider. Bäst av allt var att jag åt helt gratis. Vår italienska kock arbetar där och ville bjuda oss på middag. Ibland har man då tur.

Bakgrundsinfo till den som inte hänger med: Jag, Matilda och Johanna bor som inneboenden i en lägenhet. En dag flyttade en italiensk kock in också som varken kan svenska eller engelska för att han behövde akut boende. En dag skrev vi en post-it lapp på italienska på hans dörr där vi undrade när han skulle göra italiensk mat åt oss (som ett skämt, vi är inte så bitchiga ändå). Det hela ledde till denna fina gratismiddag. Jag åt grillad kycklingfilé i vitvins- och kantarellsås med ostfondue och klyftpotatis.

Inte nog med det så har jag hetsätit godis idag. En sån där bra dag för själen, men mindre bra för Beach 2013. Jääh. Vad är väl lite valkar hit och dit? Mer av mig att se på helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar