tisdag 2 oktober 2012

Den där känslan...

...då det man har betalt för är värt priset. I kväll var en sådan kväll. Min grupp for ut och åt middag på Orvars krog (bästa krogeeen go Norrlands nation!). Jag tyckte att Entrecote med pommes för 75kr lät som en jäkligt bra deal, men tänkte att det säkert bara är lite kött eftersom det är dyra grejer det där. In kommer världens jävla biff med massa pommes och fräsch sallad. Jag åt och åt och åt och åt. Blev så mätt att jag hamnade i matkoma och blev seg. Fint kött var det dessutom. Lägg till en iskall somersby päron cider på det och man kan lätt påstå att det var maaaakalöst! Jag betalade 103kr för kalaset. Lätt värt det.

På tal om det där att det man betalt för är värt priset...jag var med om en motsatt situation i morse. Jag var sen och hann inte äta frukost, så som den utlänning jag är så trodde jag att Pressbyrån var som vilket ställe som helst och bestämde mig för att hitta frukost där. Köpte en ost och skink smörgås (liten en) och sen tog jag en redbull också. Kunde inte se priserna för det var en massa reklam i vägen. 57 fucking jävla kronor för en svettig liten fralla och en redbull. Inte okej. Sedan åt en i min basgrupp frukost BUFFÉ på norrlands för 30kr. Det sved.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar