söndag 23 september 2012

Världens bästa inneboendekompisar!

Johanna tycker jag har världens tur alltså. Jag och Matilda är helt enkelt världens bästa människor att ha som inneboendekompisar. Johanna är borta. Jag och Matilda är hemma. Jag har en nyckel som går till alla rum i lägenheten. Det har inte dom.

Först och främst tyckte vi att hennes kuddar såg obekväma ut, så snälla som vi är kasta vi in dem i skrubben i hallen.


Sedan så la vi min svamphatt som kudde åt henne istället. Den är mycket bättre än hennes kuddar.


Sedan låste vi hennes dörr. Varför? Jo, vi vill visa henne att man bör uppskatta det man har, dvs. uppsalas bästa rum och världens bästa sambosar som gör allt med kärlek. Gratis visdom i livet helt enkelt. Så snälla är vi. Sedan gömde vi nyckeln i en sådan där rysk trägumma vi hittade i bokhyllan i hallen. "Babushkan" som vi kallar den. Den består av typ 7-8 gummor och självklart gömde vi nyckeln i gumman längst in. Det gjorde vi mest för att jävlas men ändå med en gnutta kärlek.


Varje gång vi hör ljud i trapphuset så kikar vi ifall det är Johanna som är på väg


Matilda tyckte att hon förtjänade något gott och började baka en kladdkaka. Hon är så snäll att hon ska spara en bit åt Johanna ifall det uppstår en nödsituation, dvs. en gråtande Johanna på hallmattan som inte slipper in i sitt rum. 


Som sagt, Johanna har nog världens bästa inneboendekompisar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar