lördag 8 september 2012

Lawless

Ikväll är det reccegasque för juristerna, Lawless som den som den så fyndigt heter också. För er som inte vet vad är en gasque är så är det när man ska försöka att inte glufsa i sig en trerätters middag med enbart gaffel och där man inte får komma klädd som en wannabe hooker. Ja, det är vad en gasque är. I lite finare ord dock: En trerätters middag med fördrink och klädkod kostym för killar och en finare coctailklänning (som går ner till knäna åtminstone) för flickor. Så nu om inte förr borde man ha lärt sig att äta med både kniv och gaffel.

Jag då som kommer från yttre rymden så är väl inte helt hundra på det här med vilken sorts klänning man ska ha. Men jag kör på min lilla goding från England och hoppas att jag slipper in ändå. Sen ska man ha skor med klack också. Kalkonvarning Uppsala! Jag kan inte gå med såna skor.

Får se vad det här blir då. Jag har ju betalat 350kr så det är bäst för arrangörerna att maten är lite sjuhelsikes bra. Annars kan det bli lite farligt då en finne går berserk.


Landet goes juristgasque:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar