torsdag 6 september 2012

Prioritet: mat

Jo det där med att plugga gick ändå inte så bra. Lämnade på facebook i en hel del chatter och sen blev jag hungrig och bestämde mig för att göra mat för flera dagar.

Grejen var att jag hade tänkt leva på en nudelpåse ikväll, både billigt och snabbt (tänkte ju ägna så mycket tid som möjligt till pluggandet). Men då jag passerade ICA på väg hem så stod det "Som student ska du inte behöva vara tvungen att leva på nudlar". Jag blev så uppfylld av de slagkraftiga orden och tänkte "Så rätt! Studenter, förenen eder!" och så gick jag in och köpte mat istället.

Resultat: Ris med kyckling i currysås och hallelujah-sallad (tomat + lök + kryddor + olja + vinäger)




Alla nöjda. Jag behövde inte äta nudlar, jag har mat för 2-3 måltider ännu och jag slapp pluggandet för sisådär 40 minuter. Nu har jag dock inga ursäkter kvar, fast egentligen borde ja väl få börja koppla av nu när klockan är 20.00....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar