söndag 23 september 2012

Den perfekta hemmafrun

Idag steg jag upp 08.00 och började skriva lite om normgivning. Jag fick nog efter 20 minuter och började pyssla med det ena och andra (mest surfa runt på datorn). Sedan bestämde jag mig för att göra något vettigt av dagen.

Nu är klockan typ 13.45 och jag har:
- Storstädat hela lägenheten, sådär på riktigt = jag städade kylskåp och ugn och sådant.
- Tömt diskmaskinen och fyllt den med både min disk och mina inneboendes disk.
- Diskat allt annat som låg framme som inte gick att sätta i diskmaskin.
- Storstädat mitt rum. Tömde garderoben och alla hyllor och gick all in med att tvätta golvet också.
- Tvättat kläder och sängkläder
- Vattnat blommorna
- Gått ut med en massa sopor

Jag ska snart påbörja denna söndags kvällsmiddag: Janssons frestelse. Sedan har jag även tänkt fortsätta att studera + gå ut på promenad med Emil sedan.

Den perfekta hemmafrun? Javisst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar