tisdag 5 februari 2013

I hopp om att vara smartare i morgon

Idag skulle jag handla mat. Notera att jag var väldigt hungrig då jag gjorde mina inköp, vilket i sig aldrig är bra. Jag hade först tänkt leva på smörgås och fil idag men så fick jag syn på en fin bit fläskfilé i köttdisken som skrek "Sarah, köp mig!",  så då gjorde jag det. Dessutom tänkte jag "Jaa, jag fyller ju 20 år i morgon men då hinner jag inte göra en fin middag så jag får väl fira sista dagen som tonåring istället".

Nå, inget fel med det. Nu är ju bara saken den att det tar så jäääääääääääääääkla länge innan köttet är färdigt (som bäst puttrar det i ugnen insvept i kryddor, olja, lök och vitlök). Jag fick skjuta upp gymbesöket en aning också eftersom den här maten tar forever att göra. Och hungrig är man.

Tanken var väl god, men ack så fel det blev. Smakar det inte gudomligt när det väl är klart börjar jag gråta stora krokodiltårar. Nåja, jag hoppas att jag i morgon som icke tonåring är smart och mogen och kan göra kloka val.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar