måndag 21 januari 2013

Termin 2

Då var termin 2 på juristprogrammet i full gång. Civilrätt är det som gäller. Terminen är indelad i 5 perioder: skadeståndsrätt, avtalsrätt, kontraktsrätt, fodringsrätt och arbetsrätt. Låter väl superroligt?!?

I morse tänkte jag: "Nämen, det här ska nog bli bra!". Sen fick jag köpa 6 st. tjocka kompendier med bara extra material för 650kr. Sedan halva kurslitteraturen begagnad för 1600kr. Totalt 19 böcker med kompendierna då tror jag det blev. Tjohoooooo. Sedan var jag på en både rolig och förvirrande föreläsning.

MEN! Fick just veta att jag hamnade i en seminariegrupp som börjar 12.15 hela terminen. FATTA VAD SKÖNT! Förra terminen började jag alltid 08.15. Dessutom får ja ha lektioner på juridiska institutionen, vilket är typ bredvid domkyrkan = centralt. Tummen upp.

Nej men fastän terminen låter lite tråkig så tror jag att den blir riktigt najs faktiskt. De förberedda oss på att det kunde bli lite tufft och att man fick läsa mycket för att hänga med, men om man gjorde det så skulle kursen vara rätt givande. Jag ska ge kursen en ärlig chans i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar