måndag 10 december 2012

Denna dag

Idag har det hänt, och kommer att hända, en massa saker.

10 december 2012:

- Jag har lämnat in min förbaskade PM (promemoria = akademisk uppsats någonting bla bla för den som inte vet). Den handlar om expropriation och den är astråkig, men inlämnad! Har dragits med äckelexpropriation nu i över 3 månader, så det var verkligen en HALLELUJAH-körs-upplevelse när man äntligen var klar.

- Jag har haft seminarium. Jag vet inte vad det handlade om. Jag var trött och på dåligt humör, så jag surfade runt på 9gag istället och nickade förstående när min lärare såg på mig.

- Jag har varit till tandläkaren. Detta var tamefan ingen rolig upplevelse. Tandläkarn var hårdhänt och brydde sig inte alls att vara försiktig eller ha förståelse för att det tar faktiskt ont när någon kommer med en nål och petar i ens tandkött. Hela munnen var blodsfylld och jag fick skölja munnen i turer så att hon kunde fortsätta förstöra. Ännu roligare att man ska dit igen på fredag...

- Hos tandläkaren i vänterummet stötte jag på en av de märkligaste människor jag stött på hittills i Sverige. Hon såg ut som en fågelskrämma, talade svengelska och satt och applåderade till allt dom sa i tv:n. Dessutom drog hon upp en stor colaflaska och hällde upp ett glas åt sig och utbrast "aaaaahhhh!" efter första klunken. En sån där vanlig grej man gör hos tandläkarn tydligen.

- Jag ska snart på reccelagsfest till Jontes (juridiska föreningens ställe). Där får jag och alkoholen äntligen ha ett efterlängtat möte igen. Om jag kan äta vet jag inte, munnen svider som fan, men dricka kan jag åtminstone (och ska!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar