måndag 11 juli 2011

En liten bit av mig själv.

Tänkte jag skulle bjuda på ett lite annorlunda blogginlägg den här gången. Jag tänkte nämligen visa några låtar som betyder mycket för mig och som på ett eller annat sätt varit med mig i många år. Alla som känner mig någorlunda vet att jag är ett stort Lady Gaga fan. Men den här gången blir det lugna gamla låtar som jag tycker är tidlösa och som varje gång jag hör dem gör att en massa känslor bara flyger omkring inuti och man känner sig både glad och ledsen samtidigt.

I am sailing
Den spelades på min morfars begravning och efter det var jag så besatt att jag hämtade noter, lärde mig spela piano helt själv och memorerade hela låten, not för not, ackord för ackord. 


Mad world
Kommer kanske som en chock för några, men detta är min absoluta favoritlåt. Den har varit mig kär i många många år. Brukar spela den på gitarr och lyssnar på den ofta. Den här låten är jag.



Amazing grace
Kanske någon tycker detta låtval är underligt med tanke på att jag varken är troende eller en medlem i församlingen. Men det finns många religösa låtar jag tycker om, t.o.m älskar. Inte på något Jesus blahaj vis men de kan vara fina i sig och ibland behöver inte budskapet ens tolkas religöst. Anyway, har alltid älskat den här låten. Brukar smånörda den på youtube med en massa körer. Idag bjuder jag på en acapella.

Som en härlig gudomskälla
En av de vackraste begravningssångerna. Senast spelades den i lördast på min släktings begravning. Det är i refrängen som det alltid alltid brister för mig. Speciellt i lördast då alla som kunde den sjöng med i refrängen. Varför måste dom spela den när känsliga personer som jag är på plats? Synd att jag inte hittade en fin pianoversion. Men det här är ju närmare orginalet.




Sen älskar jag t.ex Celine Dions - All by myself och Heart - Alone. Hmm verkar gilla alla dessa ensamma och deppiga låtar. Men men sån är väl jag då. Finns säkert massa mer och en hel del jag glömt nu. Men detta var ett litet smakprov ur Sarahs liv från en sida som kanske inte alltför ofta visar sitt yttre.

3 kommentarer:

  1. Lägger bara in ett stort SSMMIILLEE!!

    SvaraRadera
  2. Tack för att du lätta på kistlocket, det var intressant ;). Skattkistan, alltså!

    SvaraRadera
  3. Man vet inte vad man har förrän man förlorat det. Gäller även vänner. Bara ett ordspråk som dök upp i huvudet på mig när jag läste ditt inlägg.

    SvaraRadera