söndag 19 oktober 2014

Prova med mjölken!

Ah, ett typiskt pinsamt ICA-moment hände mig idag. Jag och Emil delar på mitt ica-bankkort för gemensamma matkostnader. Eftersom han haft kontroll över det på senaste tiden så hade jag ingen aning hur mycket som var kvar på kortet. Trodde i alla fall att vi hade 100kr.

Där stod jag i kassan som ett fån när kortapparaten sa "medges ej". Sa först åt kassörskan att plocka bort nässprayen, gick inte. Bad henne sedan att också prova ta bort flingorna, gick inte. Efter att jag bett henne plocka bort diverse varor och det ändå inte funkade så tänkte jag "Men fan, ett mjökpaket måste jag väl ha råd med??". Så då sa jag åt henne att ta bort allt förutom mjölken och prova om det gick. Det gick inte. Pinsamt nog hade det ju också börjat bildas kö bakom mig så jag fick snopet lämna alla varor och försöka rädda situationen genom att spela förvirrad och säga "Det måste vara något fel på kortet!".

Kommer hem och loggar in på nätbanken. Saldo: 5,35 kronor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar