lördag 15 februari 2014

Vad händer med Melodifestivalen?

Melodifestivalen brukade alltid vara så rolig, bra och härlig. Allt från låtarna, till artisterna, till mellanakterna till programledarna.

De här senaste 3 åren typ har det verkligen gått utför tycker jag. Finns nästan ingen låt mera som är genuint schlager. Antingen något riktigt löjligt orytmiskt eller något sorgset wannabe-rock. Yohio och massa sånt crap som varken kan sjunga, har utstrålning eller har en bra låt. Droppen blev nästan ikväll när varken Shirley (som var den ända som verkligen kunde sjunga) eller Cajsa-Stina gick vidare. Vad händer Sverige?? Drömmer mig tillbaks till 2000-2010. Linda Bengtzing, Lena PH, Alcazar, Afrodite, The Ark, Carola osv osv. Det var bra tv det! Programmet var roligt och låtarna kan varenda kotte texten till än idag. Så är det inte längre.

Jaja, nu ska jag gå och lägga mig och vara allmänt bitter och drömma om hur mycket bättre det var förr. Tror för övrigt jag har blivit gammal då den frasen börjar dyka upp. Känner mig också gammal när någon fjantig 17-åring står där och redan är känd och rik. Här sitter jag i soffan knastrandes på en kit-kat och har inte åstadkommit något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar