måndag 9 december 2013

Till alla rövhål på JB

Mamma besökte mig i helgen. Fick äntligen hit min elgitarr och förstärkare + en duk av mormor och en matta. Blev ordentligt bortskämd med god mat, shopping och förstås gott sällskap.

Vardagen kallar igen. Uppsatstider (igen..). Gick till biblioteket idag för att bläddra i några relevanta böcker till mitt ämne. Det värsta av allt är dock att vi är flera med samma ämne och att vissa på programmet är sjukt själviska. Någon hade tagit ALLA relevanta böcker för ämnet och satt och ruvade på dem hela dagen. Liksom sätt tillbaka bokjäveln när du är klar. Dessutom behöver man kanske inte ha 7 böcker i hög på bordet. Jag brukar kopiera relevanta sidor och sedan lämnar jag tillbaka så någon annan kan få…men personen ifråga är väl livrädd att vi andra också ska få lite information om ämnet. Finns t.o.m sådana som river ut sidor/gömmer böckerna.

Väx upp. Ni ska bli jurister.

I morgon ska jag hänga på låset, powerwalka till hyllan och ta ALLT och sen ska jag faktiskt kopiera relevanta saker och SEN lämna tillbaka böckerna så att andra kan få. Ni vet, sådär som en vuxen och mogen människa gör.

 //frustrerad.

Jaja. Snart "jullov" (tentapluggslov)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar