onsdag 4 december 2013

Fascinerande?

Satt just och gjorde sista familjerättsseminariet. Efter att ha gjort sex stycken olika uppgifter där jag ska fördela arv och bla bla insåg jag att varje lagparagraf jag hänvisat till hade jag tagit ur huvudet. Då hade jag hänvisat till Ärvdabalken, Äktenskapsbalken och Sambolagen. Tre olika lagar och flertal paragrafer ur dessa hade jag hänvisat till, korrekta hänvisningar dessutom. Lagboken låg fortfarande kvar i väskan. Lite fascinerande att jag memorerat allt detta i huvudet….samtidigt säger det något om den här terminen också. Har så mycket att man börjar memorera lagtext nu också. #nolife liksom.

Väntar på fredag då mammaaaa kommer! Då ska jag ta en välförtjänt paus från lagboken och bara ha det trevligt fram tills söndag då jag ska släpa min lata ända till juridiska biblioteket och rota i diverse litteratur för min uppsats. ge.mig.jullov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar