måndag 16 december 2013

Mentalt tagit jullov

Sista veckan innan tentapluggslov är igång. Har fullt schema, men orkar verkligen inte göra någonting. Idag på sokraten satt jag och bara ville hem. Skulle läsa två tillägg i några domar nu också, men orkade halvvägs genom båda innan jag bara gav upp. Borde påbörja morgondagens seminarium innan föreläsningen idag men….ja. Jag har mentalt tagit jullov redan och likgiltigheten är enorm. Ge mig en paus tack. Hjälper inte heller att min ledigheten inträder först 17 januari och tar slut  20:e. Har min 30 hp tenta 16:e januari och kuggar man den…ja då har man inga studiepoäng. Är avundsjuk på alla andra program som får ha fler mindre tentor medan vi ska ha en gigantisk.

Gnäll gnäll gnäll.

Snart får jag åka hem i 11 dagar! Tror jag endast ska ta med mig någon bok och plugga. Måste nästan få unna mig lite ledigt, annars kommer jag gå in i väggen. Roligt, denna termin kallas för "väggen". Ge mig T4, semesterterminen med straff- och processrätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar