torsdag 14 mars 2013

Pausa tiden

Jag skulle vilja kunna pausa tiden för en vecka och bara åka hem och njuta av tillvaron. Förmodligen skulle ja dock använda tiden till att läsa ikapp allt i alla fall...men om man ändå skulle anta att just den veckan skulle vara fri från alla måsten och det ända man egentligen skulle behöva göra är att existera.

Ja, det börjar väl bli ganska tydligt. Jag har hemlängtan. Så dumt att vi inte får en enda chans att åka hem den här terminen. Nu har jag ju inte sådan hemlängtan som man kunde ha när man var liten och grät...men tillräckligt mycket för att det ska påverka mitt humör rent psykiskt. Känns speciellt mycket nu när man flyttat och inte kan gå in till Matilda om kvällarna när man kände sig ensam och behövde få rensa tankarna.

Det roliga är dock att jag i sommar förmodligen kommer att sakna Sverige och människorna här helt sjukt mycket. Jag har förr inte förstått dem som valt att studera i samma stad som man är uppvuxen i eller i en stad väldigt nära...men nu förstår jag. Dock trivs jag ändå med att Uppsala är så pass långt borta som det är. Här har jag mitt egna lilla nörd-jurist-plugg liv som jag trivs med.

Alltsååå...summa sumarium: Jag trivs i tillvaron, men skulle så gärna vilja träffa dem där hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar