måndag 9 juni 2014

Framtidsplaner

Känner mig rätt sugen på familjerätt just nu. Om jag fick välja just nu vad jag skulle vilja jobba med när jag är klar så är det nog att jobba på en familjerättsbyrå eller avdelning.

Det där ändras ju förstås hela tiden, men tyckte familjerätten var rolig i höstas när jag läste den och det är fortfarande det rättsområde jag har gillat bäst. Okej, straffrätten var otroligt intressant den med. Skulle gärna jobba med familjebrottmål om jag en dag var aktiv i domstolen. Det är väl i och för sig bland det tyngsta man kan jobba med, barnvåldtäkter m.m, men någon ska ju göra det. Glad att isåfall få vara på "rätt" sida (=barnets) och inte behöva försvara äckelpäckelvåldtäktsmannen/kvinnan.

Det var min lilla kvällsfundering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar