måndag 19 december 2011

Läidon

Jag skulle ha använt ett finare ord till rubrik, men då det inte finns något ord som motsvarar "läidon" så får det vara.

Jag hade helt missuppfattat hur man räknar om sitt betyg till svenska skalor. Det vill säga, jag har satsat stenhårt på bildkonst och bett en lärare om att få göra exra uppgifter i hälsokunskap och gå om en kurs i tron om att om jag lyckades höja två vitsord så skulle livet vara bra.

Nu är det så att det inte spelar någon roll om jag höjer eller inte. Det som dock spelar roll är mitt studentresultat. Och nu talar vi om att jag borde ha L i tre av mina obligatoriska ämnen för att minst kunna nöja mig med _bara_ ett M i matematik.

Nå, även om all livsglädje försvann så antar jag att det bara är att sätta igång. Farväl fritid, lycka och välbehag. Hej depression, stress och kuktillvaro.

Nååå, jag är ändå glad att jag fick reda på det nu och inte en månad innan studentskrivningarna.

Nu, nog med gnäll. Nästa gång lovar jag att komma med ett gladare inlägg, om nu inte förstås katten eller mamma dör.

2 kommentarer: