fredag 23 maj 2014

Oj det gick snabbt...

Det var inte många dagar sedan jag gick och höttade med näven åt vädret. Kallt, blåsigt och regnigt. Men sedan blev väl vädergudarna trötta på mitt förakt, så då passade dom på att helt vända vädret till sol och + 100 grader varmt. Trevligt i och för sig, men lite synd då man sitter inne varje dag för att tentaplugga.

Slår vad om regn och orkan den 4 juni när jag de facto fått sommarlov.

Igår fick jag handlägga mina egna första föräldrapenningsärenden. Riktigt roligt. Sen när jag kom hem insåg jag att jag hade betalat ut flera tusentals kronor på bara en ynka halvtimme. Rätt najs att anförtros sådant ansvar.
Tror jag ska ge mig själv en ny titel. "Sarah, the controller of Sveriges skattepengar" eller "Sarah, queen of the föräldrapenning".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar