söndag 2 mars 2014

Tappade lusten

Har letat fram ca. nio rättsfall om våldtäkt att läsa till min uppsats. I varje rättsfall framgår namnet på våldtäktsmannen/männen och ibland även på offret. Det framgår också adress och personnummer, vilket är rätt sjukt. 

Anyway. Rättsfallen i sig är rätt tunga att läsa då de är rätt detaljrika och händelseförloppen är rätt hemska. Sedan kom jag på den briljanta idén efter att ha läst ett av rättsfallen att söka på våldtäktsmannen och offret på facebook. Hittade båda två. Efter att ha fått ett ansikte till vardera part tyckte jag mittiallt att rättsfallet blev mycket tyngre. Tappade helt lusten att fortsätta läsa fler rättsfall. Medan jag läser dem känns det mer som hemska historier, men när jag fick se ansiktena blev det plötsligt så verkligt. Sånt här man kommer att få jobba med sen...

Jaja. Nu ska jag skypa med mamma och försöka glömma det där för en stund. Ska se Oscarsgalan i natt och heja på Jennifer Lawrence!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar