måndag 6 januari 2014

Ambulanssköterska

Ikväll, när jag satt med näsan i en av mina 100-tals tråkböcker, fick ja mittiallt en stark känsla av att ja borde ha utbildat mig till ambulanssköterska. Typ som en uppenbarelse eller någonting. Vet inte alls varifrån den tanken kom. Känslan var så stark att jag t.o.m gick och kollade utbildningsprogrammen universiteten erbjöd och hann tänka att ja borde börja på en sådan utbildning istället. Sen såg ja att man typ behövde ha läst extra biologi, kemi och sånt tråk. Dessutom skulle man först utbilda sig till sjuksköterska innan man fick jobba i ambulansen. Så ja, ja får väl bli jurist i alla fall då. 

Ja, det var väl det mest random jag varit med om på ett tag. Kanske det är febern som spökar med ens tankar. Nu har min dröm om abulanssköterska släppt iaf och jurist är tillbaka på första plats, även om mängden av sådant man måste läsa snart knäcker mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar