lördag 21 januari 2012

Det där med att gå ner i vikt...

...så tror jag egentligen är ganska överskattat. Okej visst blir väl livet en schalger då man är så smal att revbenen syns, men jäh. ALLA som går på dieter kommer att gå upp i vikt igen så fort de slutar med sin diet ---> depression ---> tröstätning ---> tjock ---> the end of the fucking world. Så om man nödvändigtvis känner att man ändå vill visa sina revben gör då såhär: RÖR PÅ FLÄSKET (dvs. gå faktist ut och gå/spring/rulla/whatever). Sitt inte i soffan och sniffa smalpulver som ändå inte fungerar. Sen så slutar du  INTE med att helt äta onyttigt...minska på det. Annars smäller du upp som en gris om du sen i misstag råkar äta ett karamell.

Alltså min point är nu då tydligen; sluta gnälla om era fettvalkar då ni försöker fuska er till revbenen. Ät med måtta och rör på er. Det är den hårda, men dock ända riktiga vägen. Förstör inte min facebook vägg me era dieter. Jag är bara intresserad av vem som är ihop med vem.

På tal om det så ska jag nu frossa i allt godis jag släpade hem från Silja Line.

2 kommentarer: