fredag 24 juni 2011

Midsommar

Då var det åter igen midsommar. Vaknade jättetidigt och for för att storhandla. Om en liten stund ska vi till mormor och sen till villan där en massa släktingar är. Hoppas det blir en massa pidrospelande, för tydligen är vi helt galna i pidron i min släkt. Bra bra. Mamma fyller så det blir ju tårta och vin m.m. Har köpt massvis med kött också så det blir säkert riktigt bra. Haha mamma gnällde just när hon undrade hur mycket lonkero jag ville ta med. Jag sa att jag ville ha min andel (3 burkar) och hon for på som om man var nån alkis. Jag påminde dock kära mor att hon själv tar med 3 burkar + vin. 1-0 till mig.

Nåmen, Glad Midsommar.

2 kommentarer:

  1. Och vann je du på lörda?
    Kompletterar du "trion"? :P

    SvaraRadera
  2. Janå märkt att ekonomin itt je såde wow wow just nu. Har 8 euro åp korte...å får lön först i mitten åv juli. Så tänkt att ja heldran vela ut åp tomatkarnevalin + att ja slipper ju betal buss tå.

    Va nu ändå så trött å på dålit humör tå ja kom häim så ni har no roligan utan me

    SvaraRadera